Індивідуальний підхід та самореалізація: як люди з інвалідністю працюють в МакДональдз




Згідно з офіційною статистикою в Україні налічується понад 3 млн. людей з інвалідністю, і тільки 10% з них - працевлаштовані. На ділі ж, як кажуть експерти, ситуація ще гірше. Незважаючи на законодавчу квоту про працевлаштування інвалідів, часто все це носить лише фіктивний характер.

Раніше ми запустили цикл матеріалів про те, як великі українські компанії працевлаштовують людей з інвалідністю та детально розповідаємо про це. Сьогодні своїм досвідом з нами поділилися в компанії МакДональдз.

Найчастіше в компанії працюють люди з вадами слуху

МакДональдз залишається однією з найпопулярніших мереж ресторанів швидкого харчування. У компанії нам розповідають, що, на їхню думку, бізнес повинен давати можливість кожному реалізувати себе і стати частиною життя суспільства.

«Люди з інвалідністю іноді обмежені тільки зовнішніми обставинами. При цьому у них може бути високий потенціал і бажання самореалізуватися. Зараз в МакДональдз працевлаштовано 410 людей з інвалідністю, що становить 4,68% від загальної кількості співробітників», ­­­- кажуть в компанії.

Незважаючи на законодавчу квоту, згідно з якою компанії повинні працевлаштовувати не менше 4% людей з інвалідністю від загального штату, МакДональдз протягом усієї своєї діяльності в Україні цю квоту завжди перевищує.

«Найчастіше в компанії працюють люди з порушенням слуху - 64% від загальної маси людей з інвалідністю, з загальними захворюваннями - 13%, люди з інвалідністю дитинства - 10%, з порушеннями зору - 7%, з порушеннями опорно-рухового апарату - 3,5%», - розповіли нам в компанії.
А ось, плинність кадрів серед працівників з інвалідністю, в два рази менше на відміну від загальних середньорічних показників. За тривалістю роботи в компанії є 64 рекордсмена з інвалідністю, які працюють в компанії більше 10 років, 82 людини - від 5 до 10 років.

Роботу для людей з інвалідністю підбирають індивідуально

У МакДональдз люди з інвалідністю займають найрізноманітніші посади і мають точно такі ж можливості для кар‘єрного розвитку, як і всі інші співробітники. Так, серед них є касири, інструктори з навчання, менеджери, директор ресторану і експерт по гостинності. Переважно ж це працівники ресторану, які працюють в залі, на касі, на кухні та МакДрайві.

«Ми індивідуально підходимо до кожного, розуміючи його потреби і обмеження. Наприклад, якщо мова йде про людей з порушенням слуху, то вони не можуть спілкуватися з клієнтами, тому найчастіше працюють в залі або в нічні зміни, допомагають готувати ресторани до відкриття. Якщо людині не можна піднімати тяжкості, то її не будуть відправляти на доставку продукції, там, де передбачено рух будь-яких коробок, пересування в складських приміщеннях», - відзначають в прес-службі компанії.

У компанії додають, що при працевлаштуванні осіб з інвалідністю обов‘язково надає медичний висновок, в якому прописані всі обмеження. І згідно з цими обмеженням вже під кожну людину складається індивідуальна посадова інструкція.
Що стосується того, як клієнти реагують на людей з інвалідністю, то ніякої екстраординарної реакції з боку відвідувачів в компанії не помітили.

«Керівництво країни вводить спеціальну квоту для компаній, щоб допомогти людям з інвалідністю простимулювати роботодавців приймати таких співробітників на роботу. Компанія МакДональдз надає рівні умови праці для всіх співробітників. Єдина відмінність, яке могли б виділити, це додаткова кількість відпускних днів в залежності від ступеня інвалідності співробітника. Це передбачено на законодавчому рівні і індивідуально прописується під кожного», - підсумували в компанії.

Автор Анастасія Іщенко

Читайте також: Як працюють люди з інвалідністю: історії АТБ та ЕКО маркету