КСВ – як дотримання балансу між бізнесом та користю суспільству




КСВ – це корпоративна соціальна відповідальність. В основі концепції лежить благодійна допомога різних компаній, корпорацій та організацій. В українському середовищі цей термін з‘явився не так давно, як в світі, але за останні роки набув чималої популярності, яка тільки зросла за часів пандемії. Адже зараз і людям, і бізнесу особливо важливо прислухатися один до одного і знаходити контакт.

Багато українських компаній і філії світових компаній ведуть активну благодійну політику. Програми й спрямованість допомоги у них можуть бути кардинально різні, але всі важливі. Ми поспілкувалися з деякими представниками великих бізнесів, дізналися про їх програмах КСВ і про те, як пандемія на них вплинула.

Фора

Фора – це мережа продуктових магазинів, тому основний напрямок їх корпоративної соціальної відповідальності - це допомога продуктами тим, хто цього потребує.

«Для цього, ще в 2016 році, ми створили дисконтну програму «Турбота» – це ранкова знижка для пенсіонерів та людей з інвалідністю майже на всі групи товарів. Крім того, майже в 50 магазинах нашої мережі ми встановили соціальні стелажі «Потребуєш - візьми, маєш можливість - поклади». Проект повинен допомогти тим, у кого немає можливості купувати продукти», – кажуть в компанії.

На стелажах кожен, хто хоче допомогти, залишає придбані продукти, а ті, хто цього потребують, можуть їх взяти. Також, щоб допомогти продуктами літнім людям, у цьому році компанія приєдналася до програми «Гідна старість» благодійного фонду Let‘s Help і створила проект «Бали добра».
Тепер кожен гість магазинів Фора може допомогти самотнім бабусям та дідусям придбати найнеобхідніше - завдяки балам, які можна перерахувати через мобільний додаток Фора. Всі бали конвертуються в бонуси, які благодійний фонд використовує на придбання продуктів та засобів гігієни для одиноких людей похилого віку або для бабусь та дідусів, які проживають в геріатричних пансіонатах.
«Окрім того, ми проводили досить активну роботу з нашими співробітниками: влаштовували внутрішні акції і збирали допомогу для дитячих будинків і для геріатричних пансіонатів. У минулому році ми збирали книги для бібліотеки в с. Краснопіль Житомирської області. А також, в карантин регулярно приєднувалися до генеральних прибирань з Let‘s Do It, Ukraine», – розповіли в компанії.

Там додали, що з початку карантину їх стратегія мало змінилася, при цьому в компанії розуміли, що кількість людей, яким потрібна допомога, значно збільшилася. Тому Фора виділила 20 млн. грн на допомогу в боротьбі з Covid-19.

«Частина коштів була витрачена на покупку засобів захисту для медиків - ми придбали 28 000 захисних костюмів для медпрацівників. Решта на продукти: майже 14 000 продуктових наборів через благодійний фонд і центри соціального захисту отримали ті, хто опинився в надскладних життєвих обставинах», – підсумували в компанії.

Нова пошта

У компанії Нова пошта нам розповіли, що стратегія сталого розвитку у них діє з 2016 року. Це конкретна «дорожня карта» соціальних проектів, кожен з яких має чіткий зв‘язок з місією і цінностями бренду. З цього ж року вони публікують і звіти зі сталого розвитку, їх можна переглянути за посиланням.

«При цьому реалізовувати КСВ-проекти ми почали ще до прийняття стратегії. Адже ми працюємо в цій країні, платимо тут податки, є корпоративним громадянином країни, тому не можемо залишатися осторонь від проблем та подій, які тут відбуваються», - відзначають в компанії.

Один з їх ключових проектів – Гуманітарна пошта України – безкоштовна доставка вантажів для волонтерських організацій. Цей проект запустили з початком військових подій на сході України в 2014 році. В основному доставляли вантажі для потреб військових в АТО. Лише за 2020 рік, в рамках проекту доставили майже 40 тисяч відправлень вагою 1720 тонн.

«Вже 6 років Нова пошта підтримує біговий рух в різних містах України, і проводить бігові змагання «Нова пошта - марафон» і «Нова пошта - напівмарафон». У червні минулого року ми провели наймасовіший онлайн-марафон, який увійшов до Національного реєстру рекордів України: 5 забігів, понад 5000 учасників з 25 областей України. Також, провели Марафон для всіх - особливий онлайн-забіг, де кожен бажаючий міг подолати дистанцію за того, хто мріє про медалі марафонця, але не може бігати через вік, хвороби або інші життєві обставини», – розповідають в компанії.

З 2015 року компанія, також, співпрацює з Інститутом Шалімова. Зокрема, в 2020 році Нова пошта придбала ультразвуковий сканер, який використовується для діагностики ураження печінки та інших захворювань органів черевної порожнини. Сканер допомагає визначити доброякісні або злоякісні утворення. Раніше проводили спеціальну операцію і фізично брали зразок новоутворень. Тепер діагностика буде безболісною і простіше.

Ще один соціальний проект - Школа бізнесу Нової пошти. Вона надає можливість власникам малого та середнього бізнесу в регіонах України отримати ключові знання для розвитку власної справи. У 2020 році через пандемію проект вперше відбувся онлайн і налічував 1400 учасників з усієї України, в цьому році планується навчання в офлайн-форматі в 5 містах.«Соціальна відповідальність компанії не обходить і піклування про навколишнє середовище. Зокрема, з 2016 року Нова пошта сортує вторсировину в складських зонах відділень, на терміналах і в офісах підтримки в Києві та Полтаві. А з 2019 року, ми збираємо макулатуру і поліетилен і в клієнтських зонах відділень. Тільки за 2020 рік, Нова пошта зібрала 2191 тонну вторсировини, що на 36% більше, ніж за попередній рік», – додають в компанії.

У компанії відзначили, що пандемія істотно вплинула на їх благодійні та соціальні програми. Вони стали ще більше допомагати, зокрема додалася допомога і в боротьбі з пандемією. Так, в 2020 році, був розширений проект Гуманітарної пошти. Компанія в рамках проекту почала доставляти засоби індивідуального захисту і все необхідне для боротьби з вірусом: лікарням, дитячим будинкам, військовим та незахищеним верствам населення.

«У 2020 році, у нас з‘явився новий проект НП_Маніфест - допомога українським лікарням під час пандемії. Нова пошта включилася в боротьбу з вірусом фактично однією з перших, на самому початку пандемії. В рамках проекту ми закуповуємо обладнання та засоби індивідуального захисту і доставляємо їх в лікарні. Сумарно, за рік компанія виділила на проект 58 млн. грн. У НП_Маніфест було три хвилі. Так, в березні-травні минулого року ми закупили та відправили ШВЛ, засоби індивідуального захисту та інше медичне обладнання, в 11 лікарень країни. Під час другої хвилі в листопаді-грудні, коли в лікарнях України почався дефіцит з кисневим обладнанням, ми закупили та доставили понад 200 кисневих концентраторів для боротьби з коронавірусом», – кажуть в прес-службі компанії.

В 2021 році реалізацію проекту продовжили, сфокусувавшись на допомозі лікарням невеликих міст та сіл. В рамках цієї хвилі допомогу від Нової пошти вже отримали благодійні фонди «Свої» (Київ), «Корпорація монстрів» (Одеса) та «Крила надії» (Львів), а також 36 міських та сільських лікарень, амбулаторій в 17 областях України.

«Також, під час пандемії ми разом з партнерами стали допомагати літнім людям, збираючи і надаючи їм набори з усім необхідним. У минулому році, в рамках проекту було доставлено 60 тисяч наборів», – підсумували в компанії.

Avon

У компанії Avon нам розповіли, що вони підтримує 2 глобальні благодійні програми в усьому світі.

№1 «Місія проти раку молочної залози» – не кожна жінка в Україні має доступ до засобів сучасної діагностики. Медичні установи мають гостру потребу в сучасному обладнанні, особливо якщо мова йде про державні установи або установи у віддалених куточках країни.

«За час роботи програми «Місія проти раку молочної залози» в Україні зібрано понад 19 млн. грн. На ці кошти компанія закупила 19 одиниць сучасного мамографічного обладнання, передала 11 державним онкологічним лікарням. Наприклад, завдяки цьому обладнанню тільки в 2019 році в Черкаській області обстежилося 3035 жінок, у Полтавській - 1612, в Сумській – 1410 жінок. Мобільні маммографічні комплекси допомагають лікарям виїжджати на щорічні обстеження в маленькі міста і села», – кажуть в компанії.

Там додають, що щороку вони проводять масштабні освітні проекти, щоб нагадувати про важливість профілактики. А на всеукраїнську безкоштовну гарячу лінію «Разом проти раку грудей» за весь час роботи надійшло понад 123 000 дзвінків.

№2 «Місія проти гендерного насильства» – головна мета якої навчити розпізнавати загрози гендерного насильства та правильно на них реагувати. Так, з 2019 року, AVON і UNFPA Україна співпрацюють заради боротьби з домашнім насильством. У листопаді 2019 року, компанія Avon передала в розпорядження UNFPA благодійну допомогу - 77 000 одиниць продукції на суму понад 10 млн. гривень.

«Фонд розподіляє продукцію - одяг, взуття, аксесуари - і передає до притулків 62 населених пунктів, де тисячі жінок, які постраждали від домашнього насильства. У червні 2020 року, ми спільно з UNFPA розробили благодійну листівку з планом безпеки в разі виникнення ситуації домашнього насильства і поширили її серед представників компанії Avon», – відзначили в компанії.

На час карантину в компанії перейшли в онлайн формат в рамках Рожевого Жовтня, в жовтні у співробітників з‘явився «День для себе» для обстеження у мамолога, в листопаді впроваджений протокол проти гендерного насильства для співробітників.

«На жаль, пандемія погано вплинула на підтримку благодійних програм з боку клієнтів. Наші збори благодійних коштів у 2020 році зменшилися в 2 рази в порівнянні з 2018 роком. Якщо говорити про 2021, то ми відродили "Місію проти насильства над жінками", запустили в продаж благодійну помаду «Не мовчи» і зараз націлені на тісне партнерство з UNFPA за цим напрямком. Оскільки статистика стверджує, що ця проблема загострилася в усьому світі в зв‘язку з пандемією і карантинними обмеженнями», – діляться планами в компанії.

Mary Kay

У компанії нам розповіли про свій головний благодійний проект – «Рожевий змінює життя», який проходить за сприянням фонду «Здоров‘я жінки і планування сім‘ї». В рамках цього проекту жінкам, які перенесли операцію з видалення злоякісної пухлини молочної залози, пропонують пройти програму реабілітації за рахунок благодійних внесків Mary Kay.

Ключові завдання благодійного проекту «Рожевий змінює життя»:
– забезпечення жінок, які перенесли операцію з видалення злоякісної пухлини молочної залози, можливістю пройти програму реабілітації безкоштовно (за рахунок внесків компанії Mary Kay);
– привернення уваги до проблеми раку молочної залози;
– інформування про важливість обстежень, а також щорічних відвідувань профільних фахівців для запобігання захворювання і його діагностики на ранніх термінах.

Участь у такій програмі безкоштовна, а реабілітація починається відразу після завершення хірургічного, променевого та хіміотерапевтичного лікування. Програма включає комплекс процедур та заходів, спрямованих на профілактику та подолання ускладнень, відновлення захисних сил організму і надання психологічної підтримки.

Протягом 2020 року було реалізовано понад 10 000 одиниць продукції і акумульовано майже 400 000 гривень відрахувань на благодійну програму. Також, в 2020 році програму пройшло 68 жінок.


Як ми бачимо: благодійність, волонтерство, екологічні проекти, захист прав, чесна конкуренція - все це форми корпоративної соціальної відповідальності. Таким чином бізнес фокусується не тільки на зароблянні грошей, але й намагається принести користь суспільству. А КСВ, є інструментом, за допомогою якого, дотримується баланс між бізнесом і користю суспільству. Реалізація цієї стратегії підвищує лояльність клієнтів і збільшує прибуток компанії. Тому, КСВ часто використовують як маркетинговий інструмент, де основне завдання – залучити споживачів, які хочуть зробити світ кращим або допомогти нужденним. При цьому важливо, щоб подібні ініціативи були органічно вписані в діяльність компанії, а не існували «окремо» від її принципів, місії та ідей.

Автор Анастасія Іщенко

Читайте також -
Держава в допомогу: чи може якісна та сучасна медицина бути безкоштовною