Метчінг в благодійності: що це, навіщо і як це працює




Що таке метчінгові кампанії?
Це один з інструментів фандрайзингу, особливо популярний в корпоративної благодійності на Заході, перш за все, в США і Канаді. Метчінгові програми, тобто програми співфінансування, існують у більш, ніж 20 великих компаній по всьому світу. Серед найбільших учасників - General Electric, BP, Microsoft, Фонд Сороса, Сoca-Cola і інші. Під час цих акцій компанія збільшує пожертвування, які роблять співробітники або будь-які учасники акції на користь НКО.

Коли з‘явилися перші проекти співфінансування?
У США ще на початку ХХ століття вже були приклади, коли фонди або великі бізнесмени на рівних умовах з партнерами підтримували освітні чи соціальні проекти. У 1954 році фонд компанії General Electric створив клуб випускників Corporate Alumni Program, щоб збільшувати всі пожертви їх співробітників на користь університетів і коледжі. Фонд щедро бере участь в програмі: до кожного пожертвування свого співробітника компанія додає $ 25 тисяч. Крім того, в США історично програми співфінансування популярні для підтримки політичних партій і їх лідерів.

Чому метчінгові кампанії так важливі для НКО?
Відповідь на перший погляд, очевидна - це зручне джерело коштів, гроші приходять без особливих зусиль з боку НКО. Але у метчінгових кампаній є багато інших позитивних моментів. Жертводавці відчувають, що їх пожертвування стає вагомішою. Адже зазвичай сума пожертвування збільшується в два або навіть три рази за рахунок коштів компанії. Приємно усвідомлювати, що ти береш участь у чомусь масштабному, і зазвичай такі жертводавці охочіше беруть участь в інших благодійних кампаніях.

Крім того, за статистикою люди, які беруть участь в метчінгових кампаніях, жертвують в два рази більше - щоб збільшити загальну суму збору.
Як це працює?
Механізм співфінансування дуже простий. Тут найголовніше - знайти бізнес-партнера, готового підтримати НКО і запросити до участі співробітників. Але як в будь-якому партнерстві в співфінансуванні беруть участь дві сторони, тому НКО зазвичай активно підтримують метчінгові кампанії - випускають окремі прес-релізи або інфографіку, роблять розсилку і підтримують кампанію з соцмережах.

Які є приклади метчінгових кампаній?
Одна з перших платформ для онлайн-пожертвувань в світі GlobalGiving проводить багато метчінгових кампаній. Платформа розпочала роботу в лютому 2002 року, і зараз у організації кілька тисяч корпоративних партнерів, в тому числі Facebook, Microsoft і інші. Тільки за 2017 рік партнери платформи (а це великі глобальні компанії) додали близько 15 млн доларів до проектів НКО.
Багато метчінгових кампаній організовуються під певні дати. Таким днем став #ЩедрийВторнік, по всьому світу проходить багато партнерських акцій саме в цей день. У 2018 році велика кампанія по співфінансування в #ЩедрийВторнік була у PayPal і Facebook, два гіганти об‘єдналися, щоб вкласти додаткові $7 млн на підтримку більше 500 перевірених некомерційних організацій.

Один з найбільших учасників метчінгових кампаній - фонд Білла і Мелінди Гейтс, який вже кілька років поспіль підтримує акції GlobalGiving в #ЩедрийВторнік. Так, в 2017 році фонд Білла і Мелінди Гейтс спільно з Facebook додали $2 млн до зборів НКО.

Хто проводить метчінгові кампанії в Україні?
В Україні, таким інструментом як - співфінансуванням, користуються деякі великі фонди і платформи онлайн пожертвувань, такі як: Українська біржа благодійності, фонд «Таблеточки», Український фонд допомоги (Уфонд), фонд «Запорука», платформа Спільнокошт (Biggggidea), фонд « ХОМ »та інші. У всіх акціях різні умови, наприклад, в деяких з них співфінансувати разові пожертвування в конкретні фонди, в деяких, партнер подвоює кожне нове пожертвування на користь того чи іншого фонду.

Також, приклад першого в Україні #ЩедрогоВторніка в 2018 році показує, що співфінансування - дійсно ефективний інструмент.